Zakopani VVN

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Červenec 24 11:13:16 CEST 2012

http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_power_transmission#Underground_transmission

Plus:
- nezavadzia
- nevadi zle pocasie

Minusy:
- cena kabla (patricnej izolacie)
- cena ulozenia
- trvanie a zlozitost pripadnych oprav
- vyssie straty kvoli vysokej parazitnej kapacite

Je to podobny problem ako podmorsky silovy kabel a samotny fakt, ze sa v tychto pripadoch siaha po DC so suvisiacimi problemami s menicmi na oboch stranach ukazuje, ze to nie je vonkoncom lacna ani trivialna zalezitost.

Kratsi zakopany usek sice nebude mat zrejme az take straty, ale tie komplikacie s dvomi zvedeniami asi tiez nebudu uplne trivialne, citaj, je to kur***ky drahe, citaj, ak sa to urobi, zaplatime to v cene elektriny.

http://en.wikipedia.org/wiki/Undergrounding
"[in UK ...] some undergrounding projects are funded by the proceeds of the national lottery."

wek