Prepetovka, vas nazor ?

DeeJay deejay na email.cz
Sobota Červenec 21 23:11:30 CEST 2012

jojo mate pravdu - trochu jsem to pomotal, ale o co slo ze neni spojeny s
jimaci soustavou, jak se to driv delalo.
Otazkou je zda je to reseni lepsi nebo horsi a kterou cestu si blesk vybere,
je pravdepodobne, ze vetsi část vyboje projde jimaci soustavou a zbytek si
nejspis poradi s elektronikou v dome :-)

DJ

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jozef Racek
Sent: Saturday, July 21, 2012 12:26 PM
To: HW-news
Subject: Re: Prepetovka, vas nazor ?

On 07/20/2012 06:20 PM, DeeJay wrote:

> - dovolím si malou poznámku odhledně bleskosvodu - nynější nová praxe je
> taková, že se stožár jako takový neuzemňuje, ale  umísťuje se na něj
jímač,
> který sice drží na stožáru, ale je oddálený za pomoci izolačních tyček...

POZOR - to nie je celkom pravda.
antenny stoziar MUSI byt spojeny s HUS ( Hlavna uzemnovacia svorka )
samostatnym zltozelenym vodicom. HUS je spojena so zemnicom. Stoziar
teda JE UZEMNENY

Nespaja sa ale s bleskozvodovou sustavou HORE. Tm sa robi, ako ste
spravne napisali oddialeny bleskozvod na izolacnych tyckach.
Bleskozvodova sustava ma byt rovnako pripojena na HUS, teda stoziar je
spojeny s bleskozvodovou sustavou cez HUS, ktora byva niekde dolu,
obycajne v pivnici, alebo prizemi domu.

Dodo