Kabel ve zdi rup

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Sobota Červenec 21 14:08:30 CEST 2012

No já bych začal třeba tím, že nám řeknete co máte k dispozici. (Pro někoho běžné vybavení končí vadaskou pro někoho začíná spektrálním analyzátorem.)
Multimetr máte? Umí měřit střídavé proudy?Jaký má nejmenší rozsah? Nebo má jen měření napětí? Máte i jiné měřidlo elektrických veličin? To co navrhl kolega Hudeček je velmi dobrá metoda a i v amaterských lehce realizovatelná. Jak moc to bude "amatérské" už nám musíte prozradit v zadání - co máte k dispozici.
 I metoda čuchacího sroubováku,jak píšete v úvodu, může vést k cili. Musíte ale odpojit nulák, případne ochranný vodič v kabelu a nechat tam jen fázi. Kapacitní proud směrem k nulovému či zemnímu vodiči značně zkresluje měření. Případně musíte napajet kabek z druhé strany, případně místo nuláku atp.
Pavel Glajc