Prepetovka, vas nazor ?

nesvacil@posys.cz nesvacil na posys.eu
Pátek Červenec 20 16:41:17 CEST 2012

Mám tady notebook, kde přestal jít Ethernet po bouřce, občas se chytí na 10 Mbit a občas spadne. To možná rozdělám a podívám se na PHY IO. Nicméně SWITCH, který na druhý straně také odešel na tomto portu zkoumat nebudu, to není zas tak drahé stejně
jako síťovky pro PC.
U síťových karet se mi to nestalo poprvé, ale až nyní jsem si uvědomil že to je uvnitř vedení v budově a do něho se naindukovala ta energie z bouřky. Wifi ve switchi těsně pod střechou přežilo. Dříve mi odcházeli karty v PC pod střechou při bouřce,
od té doby co nemám dlouhý ethernet kabel, protože to posílám optikou, tak to neodchází. Dle pozorování, tak cca deseti záleží na délce toho krouceného kabelu TP u Ethernetu, pokud je dlouhý a nemusí být nutně pod střechou, stačí o patra níže, tak
nahromaděná energie z blesku bezpečně zničí PHY Ethernetu (či trafo ..).

Mám zde malý problém ... . Wifi zařízení jsou přes anténu - zem koaxu spojeny se stožárem, který je přes bleskosvod spojený do země. WIFI zařízení jsou tedy spojeny s bleskosvodem.
Perlička je, že ty wifi zařízení mají zdroj spínaný čili nejsou potenciálem spojené s PE vodičem s rozvodem 230V. No otázka je zda železný rack v kterém ty wifi zařízení jsou mám uzemnit na PE a tím vlastně propojit bleskosvod s PE vodiči rozvodu
230V domu. Pokud to propojím, tak blesk půjde zčásti po PE vodiči v rozvodu 230V, pokud to nepropojím, tak může část energie zůstat v tom racku a co se stane ? ?

Jirka