Prepetovka, vas nazor ?

Pátek Červenec 20 14:37:09 CEST 2012

Dne 20. července 2012 14:21  <hutta.j na seznam.cz> napsal(a):
> Pokud uvazim, ze nekdo dokaze takovy baznek prodavat za 2600Kc uz se nedivim, ze jsme my a cela EU tam kde jsme a to v riti.

Cena je stanovená dle ekonomických zákonů, s tím nějaká EU nebo řiť
nemá co dělat. Hakel jako výrobce tady byl ještě než ČR vstoupila do
EU.

> http://www.shopelektro.cz/svodice-a-prepetove-ochrany/svodice-pro-ochranu-napajecich-siti-do-1000-v/svodice-prepeti-typ-3/1-fazova-sit-tn-s-svodic-vf-filtr/hakel-30062-pi-k16-off
> Nejsem zadny expert jsme si jit, pri uderu blesku primo do vedeni nebo kdekoliv v okruhu 1000m od okruhu chraneneho timto shori vse za tim a nejspise se odpari i ty ligth spoje na DPS a forove svorkovnice.

Přepětí se do napájecího vedení dostává i jinak než přímým úderem
blesku, dále, jak jsem psal, je více stupňů ochran, tohle je až třetí
stupeň, ty dva před ním mají omezit napětí na určitou mez, jeden
stupeň sám nebude fungovat tak jako kaskáda všech tří. Výrobce to
podrobuje nějakým zkouškám, aby to mělo definované parametry, viz
katalog. Jestli všechno shoří nebo se něco odpaří, to může posoudit
spíš výrobce ve svojí testovací laboratoři než někdo jen podle fotky.

P.K.