Shořela UPS Fortron - asi trafo

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Středa Červenec 18 09:55:24 CEST 2012

 Zdravím konferenci,

odešla mi UPS Fortron

UPS FSP EP 1000, 1000 VA, line interactive

co tomu předcházelo - vyndal jsem původní baterky a připojil k tomu 2 x
55Ah Gelovky 12V v sérii (mám to na zálohování serveru).

Měsíc to fungovalo OK i když to krylo několik i vícehodinových  výpadků a
teď UPS po zapnutí bez sítě jen dlouze pípá a svítí červeně.

Pokud má síť a ručně se zapne tak to funguje, jakmile síť vypadne tak se
vypne a jde to do té chyby (pípání a červená LED).

Po rozdělání bylo trafo celkem teplý, ale jinak nic zvláštního, nikde nic
ohořelýho ani horký součástky...

Zdá se, že nějaké pomocné vinutí  u trafa je přerušené. Kde mám hledat
závadu? Neopravoval jste někdo třeba tento konkrétní typ? Než začnu kuchat
trafo... Zatím jsem jen odříznul krycí pásku a tepelná pojistka pokud někde
v tom trafu je, tak bude někde pod vinutím :-(.

Jinak máte někdo vyzkoušenou nějakou UPS, která zvládne takto velké baterky
i dobít a ustojí to dlouhodobě?

Nebo jaké řešení doporučujete pro 2 servery s 400W zdroji (ale bere to v
normálním provozu samozřejmě mnohem méně?).

Když tohle moje řešení fungovalo, jelo ta na tu zálohu kolem 5-ti hodin,
což bylo pro mě dostatečné.

Ještě na okraj: V rámci šetření není osazen ani varistor na vstupu a
"přepěťovka" pro tel. linku je jen prodrátovaná (opravdu, ani z SMD strany
tam nic není) - to by člověk blil.

Díky za nápady,

Honza Půhoný