OT: DNS

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Červenec 17 09:10:17 CEST 2012

Dne 17.7.2012 8:33, Milos Sula napsal(a):
> Zdravím,
> může mi někdo zkušený poradit s DNS. Náš DNS server nám nechce občas překládat
> crv.mdcr.cz na IP adresu. Když se podívám na whois např.:
> http://www.who.is/dns/mdcr.cz/
> tak tam žádná doména crv.mdcr.cz ani ve výpisu není.
>
> Když se ale podívám přes: nslookup crv.mdcr.cz mdcr.mdcr.cz tak mi to ip adresu
> přeloží.
> Kořenové servery máme v DNS nastavené a.root-servers.net , b.root-servers.net
> ....a pokud tam nepřidám ještě např. resolver1.opendns.com, tak to nepřeloží vůbec.
> [...]

Ministerstvo dopravy v klasickem problemu, kdy zverejni 4 DNS servery a jeden z
nich zaznam crv.mdcr.cz nema.

Standa

~# host -t NS mdcr.cz
mdcr.cz name server md1.mdcr.cz.
mdcr.cz name server mdcr.mdcr.cz.
mdcr.cz name server ns2.gts.cz.
mdcr.cz name server ipserver.mdcr.cz.

~# host crv.mdcr.cz md1.mdcr.cz
Using domain server:
Name: md1.mdcr.cz
Address: 94.199.41.234#53
Aliases:

crv.mdcr.cz has address 194.228.175.55

~# host crv.mdcr.cz ipserver.mdcr.cz
Using domain server:
Name: ipserver.mdcr.cz
Address: 90.182.101.66#53
Aliases:

crv.mdcr.cz has address 194.228.175.55

~# host crv.mdcr.cz ns2.gts.cz
Using domain server:
Name: ns2.gts.cz
Address: 193.85.2.110#53
Aliases:

Host crv.mdcr.cz.praguebest.cz not found: 5(REFUSED)

~# host crv.mdcr.cz mdcr.mdcr.cz
Using domain server:
Name: mdcr.mdcr.cz
Address: 90.182.101.65#53