VNWA 3 Vector Network Analyzer

Cihak na dkv.cst.cd.cz Cihak na dkv.cst.cd.cz
Pondělí Červenec 9 11:42:24 CEST 2012

No, možná že na e-bay koupíte nějaký vrak HP VNA za 1000 USD. Ale nezapomeňte počítat dalších 1500 USD za poštovné.

Já mám starou verzi VNWA 2. A tam dynamický rozsah přibližně odpovídá tomu co píšete. Do 500MHz se to přibližuje k 90dB, nad 500MHz je to pochopitelně horší. Ale to jsou tak skvělé parametry za tuto cenu že opravdu nechápu Vaše připomínky. Od přátel vím, že verze 3 je prý o trochu lepší.

Domnívám se že pan profesor se stavebnicemi rychle přestal protože se mu jich polovina vracela s tím aby "ten krám" oživil. Oživovat SMD konstrukci po mantákovi který má obě ruce levé a ukousl si moc velké sousto bych opravdu nechtěl. Ale obvykle právě takoví se nejhalasněni domáhají "svých práv"...

Licenční číslo platí pro převodník LPT -> USB který autor koupil od někoho jiného a platí mu za jednotlivé prodané kousky. Pokud uděláte LPT verzi máte to zdarma. Alespoň tak to bylo před tím než jsem to kupoval já. Možná že u verze 3 už je to jinak. Nemám čas ani chyť to zjišťovat.

Ani se nedivím, že autor chce za čas strávený nad konstrukcí a programem nějakou korunu. Je to neuvěřitelný kombajn a je za tím spousta teoretických znalostí které bylo potřeba převést do funkčního programu. Autora už to muselo stát tisíce hodin. A autor ho stále vylepšuje. K tomu programu mám snad jedinou připomínku - je dost nepřehledný. Často musím i funkce které jsem již použil znovu hledat v manuálu.

Pochybuji, že by lidé zainteresovaní na VNWA z jeho výraby a prodeje zbohatli. Doufám ale že to je pro ně natolik milé přilepšení že ve své činnosti budou pokračovat :-).

Prosím postavte VNA bez kompromisů alespoň do 1,5GHz s dynamickým rozsahem přes 90dB v celém rozsahu, napište k němu program který bude umět alespoň to co umí program k VNWA a prodávejte ho za 15000kč. Pak budete mít moji úctu a obdiv a já určitě budu mezi Vašimi prvnímu zákazníky. Do té doby bych ale jen řekl že tak trochu mlátíte práznou slámu.

	Martin.