Prestupna sekunda GPS?

Jozef Racek jozef_racek na tempest.sk
Pondělí Červenec 2 10:23:30 CEST 2012

Pri pridani sekundy asi casove razitko s mensm casom nebude...
Horsie by bolo s odoberanim sekundy.

Problemy byvaju obecne asi 2.

1. clustrove systemy, kde si servery strazia cas navzajom. Rozhodenie
casu o jednu sekundy moze znamenat/vyvolat restart niektoreho nodu
clustra, podla vyhodnoteni ostartnych nodov

2.pridanie sekundy moze v niektorych implementaciach pouzit v pocitadle
sekund cislo 60, co ine systemy nemusia pochopit, kedze vsetci sme sa
ucili, ze sa rata od 0 do 59 a potom zacina nova minuta a sekundy sa
nuluju. Takyto system, ktory pouziva cas ako jeden zo svojich dolezitych
vstupov moze vyvolat panic, kedze napr. nacita cas v pren neznamom
formate (cislo sekundy 60)

Dodo