MX- 5xx stavime indukcni pajecku

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Neděle Leden 29 17:35:29 CET 2012

To je ciste ma lidova umelecka cinnost, v originale je LPF 7 radu a tak musi mit o tech +- autobus 9dB mensi utlum.
pokud si pamatuji (bez zaruky) tak mi pri simulaci vychazel utlum na druhe cca -21dB a na treti -48dB.
Chebyshev, proc ne, v rychlosti by to vypadlao takto
http://photo.uloziste.com/?fotka=5739235708786c59.jpg&d=s0c6d40114be1ea9&size=0
ale musim se podvat zda se daji takove civky realne namotat

Jirka

>Hmmm... Potlačení na 2 harmonické je dost malé. 30dB - to by znamenalo
potlačení 2 harmonické na výstupu cca 40dB což je nedostatečné. To je
simulace toho původního filtru nebo vlastní návrh ? Předpokládám že
vlastní návrh. Osobně bych doporučoval pro tento účel aproximaci Čebišev
nebo Caucer. Pro tento účel bych je považoval za vhodnější. Počítám že
pak by i druhá harmonika při stejném počtu prvků mohla dosáhnout těch
-60dB. V praxi to pak bude vlivem nedokonalosti provedení o trochu horší.

Další věc na kterou je třeba dát pozor je správné naladění minima S11 na
požadovaný kmitočet. To málo lidí ví, ale takové filtry nemají S11
konstantní ale velmi kmitočtově závislou. Proto je potřeba navrhnout
propust tak, aby minimum S11 bylo na pracovním kmitočtu. Na příklad se
můžete podívat sem: http://ok1uga.nagano.cz/dp144.htm . Úplně na konci (
http://ok1uga.nagano.cz/soubory/dp144/vnva.png ) je měření hotové
propusti pomocí VNA a je tam vidět jak jsem propust naladil na minimum
S11 na pracovním kmitočtu 144MHz. Je také vidět že je toto naladění
velice ostré.

     Martin.