RE:Displej RC1602-GHW-ESX

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Neděle Leden 29 16:41:36 CET 2012

Radic je 1602, coz je cinska verze HD44780.
Jen tak mimochodem, z ciny pod 3$ v kusovce a to vcetne postovneho, tzn. levneji nez je posilat TME na reklamaci :-)

Priklad rizeni http://www.hackchina.com/en/r/70981/1602.c__html , ale je to klasika

Jirka

>Zdravím všechny,

>koupil jsem v TME lcd 2x16 znaků, typ RC1602-GHW-ESX. Zatím odmítá
cokoliv zobrazit. Datasheet uvádí typ řadiče HD44780 or Equivalent v
blokovém schematu na obr. , podle údajů na webu

http://www.raystar-optronics.com/products-category-detail.php?lang=enProID=18

"controller ks0066 or Equivalent" se mi zdálo, že je to tedy ekvivalent
HD44780.
Odkaz na datasheet http://www.tme.eu/dok/R/rc1602a-ghw-esx.pdf

V Datasheetu je jediná odchylka, RS je High pro data, Low pro
Instruction code. Přidání invertoru na vstup RS nepomohlo.

1. Připojil jsem jen napájecí napětí, na kontrast potenciometr. V celém
rozsahu 0 - 5V mi displej nezobrazí nic. (Ostatní displeje zobrazí
čtverečky v prvním řádku, pokud je správné napětí pro kontrast). Mám dva
kusy, oba dělají totéž.

2. Ve fungující aplikaci (překladač CodeVisionAVR, 4bitové připojení),
kde mi dva displeje fungují, jsem zkusil i variantu s invertorem na
vstup RS, výsledek je stejný. Dobrý displej s invertorem samozřejmě
zobrazuje pitomosti, ale sem tam se na displeji něco objeví.

Nemá někdo s tímto displejem zkušenost? Co zkusit dále? Mně se zdá, že
displeje jsou vadné. Jeden jsem bohužel osadil pinovou lištou, takže už
je pájený. Reklamoval jste někdo v TME nějaké součástky?

Petr Mařík