MX- 5xx stavime indukcni pajecku

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Sobota Leden 28 23:49:00 CET 2012

Dobry vecer,

2012/1/28  <j.Krajinka na seznam.cz>:
> Oni jsou nejake necudne kmitocny bez n harmonickych :-)

Ale pan kolega, predsa viete ako som to myslel... Ja mam tri druhy
frekvencii, normalne, cudne a zakazane :)

> Pokud se nepletu tak original 500 je narvana do hlinikoveho jeklu. Nova 5000 je v nejakem designovem litinovem odlitku.
> 5000 ma dokonce vetraci otvory, tedy nejde o zcela uzavrenou faradayovu klec.
> Ziji v domeni, ze 1mm Al plech spolehlive odstini vse co by do nej zenvitr mohlo narazit,

Tak zase to musia aj nejako vyrobit a tak sa snazia pouzit co najmenej
dielov a srobikov. Dolezite je, ze tam nebudu strbiny a ostre hrany.
Vetracie otvory mozu byt, ale je vhodne, aby boli hrany pekne vyliate
do oblukov, a bolo tam co najmenej kontaktnych hran medzi dielmi. Al
nie je moc dobry material, lebo lahko oxiduje na kontaktoch medzi
hranami dvoch plechov a vytvara potecialove napatie na kontaktoch s
Cu, co znizuje efektivitu tienenia a vytvara prechodovy odpor pri
zemneni.

> Problem je chlazeni, pro bezne obcasne pajeni to asi nebude problem, ale kdyz se neco dela ma se to delat poradne.
> Krabice by tedy mela umet pasivne uchadit , placnu 30W.
> Uvazoval jsem o nejakem AL jeklu http://www.alupa.cz/jeklove-profily-trubky, ale to 30W neuchladi, Fischer dela jekly s chladicem primo urcene na krabicky, ale ceny jsou trochu mimo.

Toto Vam moc neporadim pretoze s tym nemam ziadne skusenosti a ani som
necital okolo toho ziadne prace. Trebalo by asi urobit nejake
simulacie. Mali by ste si dat ale pozor na to, ze s teplotou sa zmeni
odpor a s nim sa zmeni aj rozlozenie potencialu na krabici a skoncite
zase pri zmenom tieniacom faktore.

> Druhou otazkou je uzemeni kovove krabice. Original je uzemen na PE, pokud se pouzije externi zdroj neni PE k dispozici na skatuli, uvnitr je teoreticky 48V, je nebo neni to problem?

Ja osobne by som to na PE pripojil. Za prve kvoli bezpecnosti a za
druhe kvoli EMC. Vf prudy maju radi, ked sa mozu lahko uzavriet a v
tomto pripade sa uzatvaraju cez elektrorozvodnu siet.

A.