RE: MX- 5xx stavime indukcni pajecku

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Pátek Leden 27 15:11:57 CET 2012

Jak rucku tak odsavacku jsem kupoval pres ebay.
Pokud se nepletu tak rucku od nejakeho nemce,  hroty a odsavacku pak v USA.
Jeste jsem mel policeno na malou rucku a pajeci pinzetu, ale nezvitezil jsem v aukci, u te pinzety me to dodnes mrzi.
Vyrobce je americka firma i kdyz dnes spise jen americka znack, vse delaji v cine tak na US ebay je toto zbozi celkem bezne, ale kudpodivu docela drahe, pokud si clovek pocta tak se da nakoupit rozumne.V EU  vetsina lidi nevi o co jde a tak se tu toto zbozi prodava na evropskych ebay podstatne mene, ale na druhou stranu se da koupIt levneji.
Pistole
http://cz.farnell.com/oki-metcal/mx-ds1/desoldering-handpiece/dp/4950409?Ntt=mx-ds1
koupeno na ebay v USA, tedy vlastne mimo ebay, ale amik ji puvodne nabizel na ebay a domluvili jsme se mimo za 110$
byla pouzita,ale to se poznalo jen podle barvy spicky hortu, jinak jak nova a filtry zcel anove. a to vcetne stojanku.
Hroty
Od stejneho prodejce jsem koupil 10 ruznych hrotu, typicky kolem 10$ks, za bezne horty
napriklad toto http://cz.farnell.com/metcal/smtc-188/dp/1907812?Ntt=smtc-188 jsem koupil za 12$
vse naprosta funglovka v original baleni.
Rucku jsme koupil na ebay.de od nejakeho nemce, nerozbalena funglovka vcetne stojanku, dvou nahradnich pogumovanych drzatek a jednoho hrotu, cenu si jiz nepamatuji , ale mene nez 50% ceny farnell.
Nemec prodaval i pinzetu a pidi rucku, ale tam jsme jiz nevyhral aukci, aukce koncili 15s po sobe a ja vyhral prvni a muj souper ty zbyle dve. Jeste 30s pred koncem bylo pinzeta i pidi rucka za mene nez 10Euro. :-).
Pinzeta s 4x nahradnimi hroty pak skoncila na 103.5E, tedy 1.5E nad muj bid. jen pinzeta http://cz.farnell.com/oki-metcal/mx-ptz/handpiece-precision-tweezer/dp/1705194?Ntt=mx-ptz a k tomu hroty zhruba stejna castka, skoda.

Nakolik to vyjde. Popravde jsem to jeste nepocital, ale orientacne. Pokud neni uvedeno tak ceny farnell bez DPH
LM2576HVT 176, ale na ebay za 11$ vcetne poslani 10ks
LM2675           75  TME
LM5010           65
IRFP 510         10
IXFH12N50    177 hledam levnejsi a dostupnejsi nahradu, ale zatim nic nenachazim
3ks T130-2     300 GES jak dalece by slo pouzit zlutobile jadra ze starych PC zdroju je otazka na nekoho s vybavenim nebo znalostma v tomto oboru
2ks T50-2        50 GES
procesor 80+ LCD 2x20 modry 3$ vcetne psotovneho z ciny :-)
vse ostatni jsou halerove nebo korunove zalezitosti, pokud tedy nepocitam slidove C a zustaneme u keramiky:-)
Do 1000Kc se to vejde,pokud mate nebo necim nahradite nejvetsi polozku a to jsou zelezoprachova jadra do flitru tak i mene.
Jak moc to rusi?
Narovinu nevim nemam to jak a cim zmerit.
Z kovove krabice na jednu stranu povede privod od externiho zdroje 48V,  pokud se tam da nejaka vetsi civka a C nemel by to byt problem kdyz to neni problem u trafa v originale. Na druhe strane z toho leze koax vedeni k pajecimu hrotu. Tam je osazen onen obludny LC filtr a kdyz staci originalu tak snad i v tomto pokusu o kopii. V pripade zajmu mohu poslat grafy a pripadne i prenossovou funkci daneho LPF. Pokud se udela tistak na SMD melo by to i uvnitr zarit mene nez SMT verze originalu. V kazdem pripade i takto otevrene na stole mi to nic viditelne nerusi.
Jelikoz mi to cele prislo takove divne tak jsem cvicne rozebral antenni predzesilovac s nejakym tim FET od HP ( pro me vrchol citlivosti el. soucastek) a chvili jsme ho trapil pajenim timto strojem a tranzistor to neusmazilo i kdyz jsme se snazil a na chvili ho polozil i na tu cast pajeciho hrotu v kterem je civka.
Provedl jsme i teplotni zatezovy test, zjsitil jsem, ze pri beznem pajeni jede pajka do 20% vykonu typickyt mene , tak jsem vzal kus dratu namotal civku na nejaky nahodne nalezeny feritovy valecek  a cele soupl do 0.1l vody, to uz tlacilo podstatne vetsi vykon. Nechal jsem vodu vyvarit a tranzistory na chladici z PCzdroje to prezili bez uhony i kdyz teda chadic byl hoodne horky. Chlel jsem zkusit i indukcni tavici tiglik na cin, treba na pocinovavani koncu kabelu, ale nenasel jsem dostatecne velky ferit a ani dostatecne tenky a teplotne odolny kabel na civku. Otazkou je i zda neni tech cca 100W malo na takove veci

Jirka

>Na skatuli zas takovy estet nejsem. :)
Jak to vypada s vyzarovanim - rusenim?
Nepochopil jsem jestli ta rucka je z Farnela a ostatek z ebay, nebo vse z
ebay, ale jaky je odhad nakladu v pripade, ze nemam po ruce nic? Pdf si
muzu stahnout az doma...

Dik,
PK