OT: Motorek sterace

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Čtvrtek Leden 26 12:03:59 CET 2012

Zdravim,
U aut, které jsem měl je od ruku zhruba 1994 doběh stěračů do výchozí polohy zřejmě aktivní i s přepínačem s nulové poloze. Vycházím z toho, že jsem od té doby neviděl zůstat stěrače viset v mezipoloze, i když přepínač do nulové p. přesunu v rámci běhu. Jediný případ kdy stěrače zůstanou v mezipoloze je vypnutí klíčku.
Je tedy pravděpodobné, že se motorek snažil stěrači pohnout podstatně déle, ně jen několik vteřin. Předpokládám do okamžiku vypnutí klíčku nebo jejich uvolnění mechanicky. Tepelné poškození a odmagnetování bych tedy považoval za pravděpodobné.

Mám ale ještě jednu podobnou zkušenost. Motor centrálu je u mého auta napájený přes něco jako polyswitch. Ten musel za mrazů asi zabírat a postupně se poškodil tak, že omezoval proud příliš. Tak třeba jestli to není u stěračů podobně...

Petr