OT: Motorek sterace

Jirka MWW jirka.mww na gmail.com
Středa Leden 25 21:10:17 CET 2012


Jde, musíte mít magnetizační zařízení,
které se skládá asi z 1m3 kondenzátorů a velkého tyristoru.
Pro každý typ magnetu pak ještě příslušné pólové nástavce.

Potom se už jen zmáčkne tlačítku, kondenzátory se přes tyristor vybijí do
pólových nástavců a je zmagnetováno.

2012/1/25 gatilo <gatilo na centrum.cz>:
>  25.1.2012, 20:54:18
>
> A nejde ty odmagnetovane magnety zmagnetovat zpatky ?
>
> S pozdravem Pavel
>  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>
> --
> Kuba Jan napsal:
>
>> Dle mě je KO motor, odmagnetovaly se permanentní magnety. U Berlinga
>> častá závada, také Peugeot 207.
>> Rotor stojí - netočí se a jeho silné mag. pole + teplo pod zkratovým
>> proudem nezničí vinutí,  ale magnety na statoru.
>> Výměna motoru a vyrobit elektronické proudové omezení na 5A. Jinak se to
>> může stát zas. Pojistka to nevyřeší, protože je velký prodový náraz při
>> zapnutí.
>> Stejná závada se projevuje u ventilátoru topení, pokud se tam dostal
>> nějaký klacík, listí atd....
>> Pohledejte na forech citroen, to Berlingo a stěrače se tam řešilo častěji.
>> Také byl nějaký problém s počítačem, pak se stěrače nějak nepravidelně
>> zastavovaly a nebo nešly vůbec spustit.
>> Mám doma z dávných dob také stejně požkozené motory MABUCHI - přetížením
>> se zničily permanentní magnety  - motor točí  ale nemá sílu.
>> JaKub
>
>> Dne 25.1.2012 20:15, Pavel Troller napsal(a):
>>> Zdravim,
>>>    zda se mi nepravdepodobne, ze by pruchod proudu mechanicky blokovanym
>>> motorkem po dobu jednoho kyvu (rekneme 2 sekundy) tomu motorku mohl
>>> jakkoliv ublizit. V podstate mohou nastat skody jedine oteplenim vinuti
>>> a to je opravdu kratka doba, aby se mohlo cokoliv poskodit.
>>>    Spise bych zkontroloval:
>>>    - zda neztuhl / nevyschl mazaci tuk v prevodovce steracu ci v loziskach,
>>> ted v zimnim chladu by to mohl byt podstatny zdroj mechanickeho odporu
>>>    - zda pripadne nedoslo nadproudem k poskozeni cyklovace (nevim, jak ho
>>> ma Berlingo delany, zda je polovodicovy ci releovy, nejlepe bych asi
>>> zmeril napeti na motoru
>>>    - zda neni nekde zvyseny odpor v nejakem spoji (pokud byl zvyseny i
>>> pred tou zatezi, mohl se vyhrat a vyrazne zhorsit).
>>>    Zdravi Pavel
>>>
>>>
>>>> Zdravim,
>>>>
>>>> dneska jsem chvatal a blbec nezkontroloval sterace. Za jizdy jsem pak
>>>> setrel a oni byly primrzly - nebylo to vubec videt - zrejme na ne stekla
>>>> voda a zustala stat na gumicce.
>>>>
>>>> Bohuzel se to neutrhlo, ale zustalo to po dobu jednoho kmitu na miste.
>>>> Vypnout klicek jsem nemohl kdyz jsem jel.
>>>>
>>>> Sterace ted stiraji, ale zda se mi ze jdou vyrazne pomaleji a nemaji silu
>>>> (celkem snadno je zastavim rukou).
>>>> Predpokladam, ze se asi napalilo vinuti nebo komutator a motor nema silu -
>>>> nebo tam muze byt jeste neco jineho? Pojistky jsem zbezne prosel, ale
>>>> zadnou spalenou nenasel.
>>>>
>>>> Jinak je to Berlingo 2.0 HDi rv. 2001
>>>>
>>>> --
>>>> S pozdravem
>>>> Radek Vicek
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



-- 
Zdravi
Jirka OK1MWW


Další informace o konferenci Hw-list