Dlouhe rozsveceni zarivek

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Leden 24 14:52:36 CET 2012

> Nicméně porovnávat "ekonomickou účinnost" jenom podle ceny součástek
> není to pravé ořechové, v praxi totiž často zjistíte, že jste sice na
> materiálu uštřili, ale bylo s tím 3x tolik práce, takže ve finálu to
> bylo vlastně dražší.
>
> Když to zhruba porovnám, jeden LM2675 má 5 noh a je to jedna
> součástka. Naproti tomu NE555 má 8 noh, dva MOSFETy, to je dalších 6
> noh a jsou to tři součástky místo jedné.
>
> A teď si vemte ještě složitost zapojení, za dva roky se to porouchá a
> budu vzpomínat, jak jsem to myslel, zatímco katalogové zapojení LM2576
> [...]

Jste si jistý, že za dva roky (ale spíš déle) seženete ten LM2675 úplně
stejně jako ty 555 nebo UC384x a nějaké MOSFETy? Já tedy ani omylem a
tohle je pro mě úplně rozhodující.

Nevadí mi třeba i pracnější věci, zato "na pořád". Šmejdů na chvilku mám
okolo sebe i tak dost a tak jdu zcela proti "proudu" (stádu, jak chcete...).

Neznám lepší zřízení, než "kapitalismus", ale fakt si nemyslím, že bych
jakkoliv musel podporovat masovou výrobu a spotřebu. Podnikání lze
založit i na úplně jiných principech, než je pásová výroba a vagóny
šmejdů na výstupu...

Konstrukce pana Anděla se mi i z tohoto důvodu velice líbí, jen jsem
uvažoval, jak to dál zjednodušit, ovšem nikoliv na úkor "nadčasovosti".

---
Jirka