Dlouhe rozsveceni zarivek

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Leden 24 14:35:36 CET 2012

U napájení LED při relativně stabilním vstupním napětí bohatě stačí vhodné
nastavení omezovacího odporu pod tranzistorem. Aby na něm nemusel být 1 V,
dá se k noze Isense přivést ještě odpor z reference, takže je na ní
požadovaný 1 V, zatímco na odporu třeba 0,2. Část toho pomocného odporu může
být tvořena potenciometrem na regulaci jasu.
Vlastní spotřeba je u nových UCC výrazně nižší a dá se dále snížit tím, že
se dělají i ve verzi pro napájení 6 V, takže se sníží energie uložená ve
vstupní kapacitě tranzistoru.

Co se LED týče, tak se mi velmi líbí tyto moduly:
http://cz.farnell.com/cree/cxa2011-0000-000p00j00e3/led-array-cxa2011ansi-4-5000k/dp/1886690
Dělají se i v nižších barevných teplotách, ale už mají jen 900-1000 lm a mě
navíc ta vysoká vyhovuje, neboť zdroje světla příliš podobné žárovkám,
působí potíže při focení.

PH

From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
O tom UC3842 jsem taky uvažoval - jenže: nejen že má velkou vlastní
spotřebu, to by řešil ten nový. Ale omezuje max. proud tranzistoru a
nikoliv střední hodnotu proudu na výstupu. I to by se do regulace dostat
dalo, ale zase za cenu dalších součástek. Navíc potřebuje dost velký
úbytek na snímacím odporu aby reguloval. takže buď se smířit s výrazně
nižší účinností, nebo tam přidat operák. Na počet součástek to pak vyjde
na stejno jako s těma 555.
Ten LM2576 jsem tehdy taky zvažoval, jenže umí 1A a ledky Cree XP-G
mohou mít až 1,5A. Sice tam stejně nakonec nedávám víc jak 1A protože
pak už to jen topí a klesá účinnost, ale mám tu možnost :-)
U toho LM 2576 nevím, jak je to na tak velkém kmitočtu se ztrátami v
jádru tlumivky. Není to na železoprach už moc? Nebo se tam dává ferit?
Mě ty moje měniče jedou na 50KHz a tlumivka je studená.
Anděl