Re: Dlouhe rozsveceni zarivek

bosorka.p na seznam.cz bosorka.p na seznam.cz
Úterý Leden 24 11:58:47 CET 2012

Pekne, pokud rekneme, ze tim tece 20W jsou 2% 400mW, to by odpovidalo pres LED 1,25A , 230mW protopopite  na mericim odporu, 120mW budpou odporove a spinaci ztraty na Q a to u idelane buzeneho Q, v realu vice.
50mW zbude na ztraty na diode, ztraty budice a nabijeni G + vlatni spotreba menice.
98% to nema, ale neni to zase o rad vice, zmensenim mericiho R usetrite, ale pokud pouzijete , placnu 10mOhm, budete muset pouzit integrovany OZ nebo se pletu?

Zajimava je na tom jina ucinnost a to ucinnost ekonomicka. 555 stoji 2Kc, male MOSFETy 1.5 a velky 11Kc. pokud to porovname s cenou takove LM2675 u Farnella 80Kc vychazi takoveto reseni cca 3x levneji.
Nekde je neco spatne,  adekvatni cena LM2675 by mela byt kolem 30Kc. respektive mene.

Take jsem si pred rokem postavil menic pro LED, ale pro RGB + bila, ridil jsem to procesorem , ale aby to chodilo poradne a s vysokou ucinnosti.
- musel by se pred FET dat budic tj. bud ho slozit nebo pouzit predrazeny integrovany a to 4x
- merici R jsem pouzil 5mOhm => musel jsem tam dat solidni a tim padem drahy 4xOZ
Nakonec jsem k tomu pridelal mereni teploty chladice a uspesne jsem to odlozil do supliku.

PB