prosvecovani was: podlahova svetla

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Leden 23 23:38:19 CET 2012

To nesouvisí s katováním kostů (jak známo, jsem na něj alergický...),
ale prostě s vlastnostmi daného řešení.

Mimochodem: teď jsem pro zajímavost zkoušel úspornou zářivku Philips
Tornado ESaver 23W a je to takto: zářivka zapálí cca při 40V ss na
objímce, naopak měnič zcela vysadí až něco nad 10V ss (to už ale jen
žhaví vlákna).

Z toho vycházejte při připojováni R nebo C. Kapacitu dotyčného vedení a
vypínače fakt neznám, takže si budete muset vyhrát.

Velmi hrubý nástřel s mnou změřenými hodnotami: pokud bych uvažoval
třeba max. 500 pF, tak pro dosažení špičkového napětí na patici zářivky
menšího než 40V musí být "spodní" kondenzátor děliče alespoň 3n6. Neboli
když tam dáte 10n/275V~ X2 (a k němu pro jistotu paralelně vybíjecí
odpor třeba 1M na dostatečné napětí), mělo by být po efektech.

---
Jirka