Dlouhe rozsveceni zarivek

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Leden 19 21:25:31 CET 2012

Prosím přítomné o zamyšlení v následujícím směru:

je možné nějak urychlit, lépe řečeno zlepšit zapínání lineárních zářivek
s klasickou tlumivkou? Jde o to, že zářivka startuje řádově několik
vteřin,  přičemž x-krát za sebou blikne a zase zhasne, než se "chytí"...

Ani nějak nevím, jestli to je normální, nebo jde o poruchu startéru
(měnil jsem ho, ale zdá se bez úspěchu) či o nějakou "feature" moderních
trubic... Zdá se prostě, jako by ionizace po prvním rozsvícení nestačila
k dostatečnému snížení napětí mezi elektrodami tak, aby startér už znova
nezapálil...

Ani by mi nevadilo zpoždění jako takové, ale to blikání ON/OFF je dost
nesnesitelné.

Elektronický předřadník nechci.

Díky

---