OT: Notebook Asus A6K nenabehne.

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Čtvrtek Leden 19 10:21:23 CET 2012

Tak notebook uz jede. Promeroval jsem system napajeni toho notebooku
podle schematu cely vecer, ale pak jsem zustal ve slepe ulicce, nebyl
jsem schopen dostat nejake signaly ze southbridge a obvodu klavesnice.
Takze nakonec jsem vzal horkovzdusnou pistoli Steinel na mensi vykon a
prohral jsem 3 napajeci obvody (TPS51020, MAX1544 a MAX1844), ridici
procesor klavesnice, ktery do toho taky keca (procesor M38857 od
Renesasu) a southbridge SIS964L, ktery ma taky nejaky vliv na napajeni.
Prvni 4 IO maji pouzda s nohama do boku, tak tam jsem dal pajeci pastu a
smazil je cca minutu az se roztal cin kolem. Southbridge je BGA, ten
jsem smazil nasucho asi 2-3 minuty, hlavne kolem nej.

Ted me mrzi, ze jsem to nedelal po jednom, abych zjistil kde je problem.
Jak dlouho to bude funkcni nevim, ale zatim jede vsechno. Ty napajeci
obvody a zpusob rizeni napajeni je zdaleka nejslozitejsi na celem
notebooku, vse ostatni se mi zda jako brnkacka. Ale maji to zase dobre
navrzeny, v celem notebooku jsou cinove mustky, takze se daji jejich
odpajenim odpojovat jednotlive napajeci vetve, kdyz se zjistuje nejaka
zavada.

Martin Hanek