Re: OT: Večerní bouřka

bosorka.p na seznam.cz bosorka.p na seznam.cz
Pátek Leden 13 12:29:22 CET 2012

Kdyz se podivate na vcerejsi pocasi, zjistite, ze vlhkost byla 85% a teplota kolem, 3.5C a vyska mraku 750m.
To umoznuje vyron blesku pri nizke energii. Prumerny letni blesk leti z mraku kolem 2km a ma naboj 15C (negativni blesk) a rozdim potencialu 100MV, blesk ktery jste videl mohl mit naboj tretinovy i mensi. Intenzita hromu je dana rychlosti jakou se zahreje vodci kanal blesku, pri male intenzite vyboje, vysoke vzdusne vlhkosit, nizke teplote, tim padem velke tepelne kapacite vzduchu, je expanze minimalni a tim padem i hrom malo intenzivni.
Paradoxem je, ze za stejne situlace  (zimni bourka) muze docela dobre vzniknout i pozitivni blesk a ty pro zmenu naopak maji radove vetsi intenzitu nez bezne letni blesky.

PB