OT: bioplynova elektrarna - na co se zeptat ?

bosorka.p na seznam.cz bosorka.p na seznam.cz
Středa Leden 11 16:42:15 CET 2012

Nechtel jsme se k tematu vracell, ale preci jen. Mozna to nekoho bude zajimat
Predstavme si BPS s celorocnim provozem a vykonem 1MW v elektrine.

Do zavodu musime denne privest 150tun paliva, pri prumerne 3tunach na auto to predstavuje 150 nakladaku denne.
Za rok to dela pres 18tisic nakladnich aut a 54 tisic tun "biomasy".
Dovezena biomasa se nahazi do homogenizacnich nadrzi, pro tento vykon bude potreba radove 600m3 prostoru, rekneme 3x 200m3, sami bioplynari rikaji, ze v CR se tyto nadrze stavi jako otevrene a jsou zdrojem jak oni rikaji "zapasneho" plynu.
budou nasledovat fermentory.
Fermetor pro tento vykon vyzaduje cca 7500m3 tedy nejspise se postavi 3x 2500m3 v techto zasobnicich se "biomasa" zahriva na 40C, na samotny ohrev se spotrebuje 350-400kW tepla , produkovaneho zarizenim. Plocha plaste takoveho fermentoru bude pres 2000m2 povolene uniky u nove stavby si spocitejte sami .
Produkce plynu bude cca 420m3/hodina tento se musi odstredit a dosusit na co se potrebuje elektrina pro pohon kompresoru a ochlazovani.
Nasledovat bude klasicke turbosoustroji motor generator s vykonem 1000kW elektriny a rekneme 1200kW tepla, z tepla musite odecist teplo na ohrev fermentoru a zbytek muzete po odecteni ztrat v rozvodu vyuzit na vytapeni.
Tim legrace nekonci material z fermentoru musite dat do sladovaci nadrze, kde by mel dohnit a dozrat. Pri tomto vykonu budete potrebovat tak 20.000 m3 prostoru v nadrzich krytych a stejne prostoru v nadrzich otevrenych.
A dostávame se zpet k doprave opet potrebujete tisice nakladaku, ktere odvezou tisice tun "kompostu".
Z vyrobene elektriny spotrebujete tak 10% pro provoz tedy pro dosouseni plynu, pro michani x tisic tun "biomasy", sviceni a tak.

A tady nase pohadka konci.
Jen snad k tomu budeme zpracovavat to co se v okoli vypestuje.
Prumerne vynosy kukurice na silaz jsou v CR 30t/ha, 54000 tun vypestujeme na 1800ha. Tady nam zacina dalsi pohadna s nazvem Kukuricne deti IV a neb vrazdime v bioplynce.
Jiz brzy v nasich kinech a na kazdem ekofestivalu v CR

PB

PS. Polud budeme "biomasu" davazet prumerne ze vzdalenosti 10km tak do systemu musime rocne nalit tak 150m3 nafty v cene bratru 5M Kc a to neresim odvoz organickeho odpadu a cistirnu odpadnich vod..

> [...]
>pláště za hodinu a přitom nesmí zkušební přetlak klesnout pod maximální
>provozní přetlak. Tteoreticky by žádná bioplynka neměla být uvedena do
>provozu před řádným provedením této zkoušky.
>Náhodou jsem výrobcem zařízení pro provádění těchto zkoušek, takže můžu
>potvrdit, že pokud se tento krok kolaudace neošidí, tak biostanice
>nesmrdí. Znám člověka, který si jednu takovou bioelektrárnu postavil
>hned za svým vlastním domem.
>Bohužel už není technicky snadno proveditelné přetěsnění po uvedení do
>provozu, takže po pár letech může taková stavba začít smrdět a už se s

Tomáš