Zubarsky kompresor Chirana KB-40

peter tesar peter.tesar na centrum.sk
Úterý Leden 10 17:52:17 CET 2012

Zdravim,
mam tu starsi zubarsky kompresor Chirana KB-40.
Je to maly jednovalcovy bezolejovy piestovy kompresor s malou nadrzkou
na vzduch, na cca. 6 bar. Pohanany je motorom 220V/630VA, svorky ma ako
bezny 3f asynchronny motor (6 skrutkovacich pripojeni), bezi vsak na
230V s motorovym kondenzatorom 160uF (ten som premeral, je OK, napriek
veku min. 30 rokov ma cca. 180uF).
Problem je ten, ze dost casto nevie nastartovat, len brumi. Ked nim pri
zapnuti riadne mechanicky hrknem na zemi/tresnem po nom, cosi v dolnej
casti motora hodi iskru a nastartuje. Ak nim nemyknem, chvilku brumi,
stichne a potom musim dost dlho cakat, aby som ho mohol opat startovat,
chvilu je proste uplne mrtvy, ani nebrumi.
V mensine pripadov sa rozbehne aj sam.
Pouzivam ho na fukanie kolies auta, ale je to dost blbe, ze ho musim pri
jeho vahe stale navlacovat na dosah ruky, aby som s nim mohol buchnut,
ked tlakovy spinac zopne (vzhladom na velkost nadrzky casto).
Tipujem ze ten motor ma cosi v dolnej casti, nejaky element, starter ci
co, ktory nepracuje spravne.
Moze ma prsim niekto poucit, pripadne ci taku vec-starter niekde zozeniem?
Dakujem.
PT.