picaxe a usb-serial převodník

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Neděle Leden 8 19:50:19 CET 2012

Zdravím,

chtěl jsem synátorovi udělat taskovou blikající blbost s ledkama, mak jsem na
to ze šuplíku vytáhl PicAxe18X.

Nicméně ho nejsem schopen naprogramovat. neusátle hlásí Hradware not found on
/dev/ttyUSB0
X má 2 ks, zkoušel jsem oba se stejným výsledkem.

Zapojení klasické, jednoduché. Na output piny ledky a toď vše.
Z prog konektoru 10k na zem a dále 22k na SerialIN. Serial OUt přímo do
kabelu.

LinAxepad je poslední verze.  Kabel mám seriový, posledně když jsem
programoval picaxe, tak jsem měl ještě starý PC s seriovými porty.
Teď k novému PC jsem si koupil USB seriový převodník.
V systému se hlásí:
[44976.940118] usb 4-4: new full speed USB device using ohci_hcd and address 7
[44977.161570] ch341 4-4:1.0: ch341-uart converter detected
[44977.185736] usb 4-4: ch341-uart converter now attached to ttyUSB0

řekl bych že v pořádku.
Jako OS používám Kubuntu 11.04.

Lehce jsem nepochopil nastavení LinAxe - Options, Port,  sekce Test. V manuálu
to popsané není. Je to něco důležitého? Když tady něco změním, Linaxepad se
kousne a je vymalováno.

Neporadíte co s tím? Programuje někdo PicAxe přes usb seriový převodník?

Díky

--

Petr "Zapik" Zapadlo