Re: Re: 600 otacek za minutu

František Burian BuFran na seznam.cz
Neděle Leden 8 10:45:54 CET 2012

Zdravim,

  A co takhle to udělat inverzně, tedy "motor s dírou uprostřed", laserový paprsek letí tou dírou a je tím zrcátkem pod 45 stupni ohnut do požadovaného směru. Motor s dírou neseženeš, ale přes řemínek a obyč ložisko by to šlo. Získáš skutečných 360 stupňů bez jakýchkoliv
překážek který budou držet tu horní vrstvu se zrcátkem. Odstraníš mnohem snáze osovou nesymetrii toho upevnění, takže budeš i měřit
přesněji. Otáčky se řemínkem dají udělat libovolně, takže odpadne výběr motoru. Chtěl jsem na tohle téma dělat svůj první patent, ale
vzhledem k mému vytížení jsem to vzdal. HDL64E-S2 tu mám na stole před sebou, šikovná věcička - proto nemám potřebu to dokončit.
A protože jsem to teď zveřejnil, tak už nikdo ten patent neudělá :-)

  Mimochodem zajímalo by mě, jakým způsobem chceš měřit tu vzdálenost při 600RPM, to je opravdu fuška. Normální laserové měřiče
vzdálenosti používají sekvenci různě dlouhých pulsů na jedno měření. Ty potřebuješ vyslat jen jeden pár nanosekundový puls, a změřit
kdy se ti vrátí, a pokud vím nic takového (kromě specializované techniky ve skenerech) na trhu není. Ten můj "prototyp" jsem stavěl na
rozebraném dálkoměřiči BOSCH, ale vycházely mi otáčky 30RPM, aby vůbec ten dálkoměr změřil nějaký ten bod na náhodné pozici na
kružnici :-)

Franta.