OT: VF ablace srdce

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Neděle Leden 8 10:08:11 CET 2012

Nekde jsem cetl nebo nebo jestli mi to rikal doktor uz nevim (taky zeru betablokatory a parkrat uz jsem mel takove divne pocity, jako by vynechavani srdecniho rytmu...), ze pri mirnych potizi staci zakaslat a srdce se tim nejak zrestaruje...

MG

Odesílatel: hw-list-bounces na list.hw.cz [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele Pavel Troller [patrol na sinus.cz]
Odesláno: 8. ledna 2012 5:22
Komu: HW-news
Předmět: Re: OT: VF ablace srdce

Zdravim,

> Tomu se rika Seldingerova metoda
> Do tepny se pichne injekcni jehlou  (upravenou)
> Dutinou jehly se do tepny zasune drat - delka tak 30 cm prumer 0.5 mm - o
> neco mene nez polovina se necha couhat z cloveka ven - kdyz je v tepne -
> jehla se po nem vytahne ven
> Tim jsme dosahli toho ze mame cestu do tepny po drate a zaroven nic ostreho
> cim bychom ji mohli poskodit (konce dratu jsou zabrousene)
> Po dratu se do tepny zasouvaji teflonove dilatatory ktere vypadaji jako
> valecek s dloouhou konickou ale tupe zakoncenou spici a kanalkem (pro
> drateny vodic) uprostred.
> [...]

Taky bych nerad kohokoliv ovlivnoval, ale diky za tento thread, konecne vim
vice o svem srdci a taky o tom, co budu nebo nebudu delat :-).
Arytmii mam vrozenou, i v uplnem klidu mam do minuty tak 3 dobre patrne
extrasystoly a kdyz ma srdce "naladu", rikam tomu valcik - tepe ve tridobem
rytmu, vzdy po trech peknych systolach nasleduje extrasystola, pak jako by
jeden tep je vynechan a pak se situace opakuje.
  Fibrilaci sini jsem zazil 3x - poprve v cca deviti letech, to preslo samo,
kdyz jsem slapal po schodech do ordinace skolniho lekare :-). Tim jsem
zjistil, ze alespon v mem pripade pomaha srdce zatizit. Po druhe (asi v 17)
jsem proste behal po chodbe, dokud to nepreslo. Potreti (asi ve 25) uz to
nepreslo a vyresilo to az 350J z defibrilatoru :-). Zajimave bylo, ze pote
jsem extrasystolu necitil nekolik dni, srdce tikalo jak kremenny oscilator
:-).
  Tehdy ale doktori jeste asi tuto metodu neumeli, tak to zkouseli lecit
betablokatory, ale ty u mne situaci jen zhorsovaly - zpomalovaly srdecni tep
i v klidu a u mne cim bije srdce pomaleji, tim vice se "nudi" a extrasystoly
jsou castejsi a silnejsi.
  Kdyz ucitim, ze mne "chyta" fibrilace (stane se to tak jednou do mesice),
vypadam pro okoli komicky - zacnu hopsat na miste a pritom se vsi silou
mlatim do hrudniku :-). To u mne pusobi pomerne dobre, staci par sekund a
prejde to. Horsi je, pokud prijde ataka ve spanku - pokud mne hned neprobudi,
tak se pak rusi o dost hure - vypada to, ze si na to srdce tak nejak zvykne
a uz se mu z toho nechce. Take vsechny 3 pripady delsi fibrilace (ten posledni,
co skoncil elektroverzi, byl 3 dny - od soboty do pondelka jsem lezel ve
spitale a verzi rozhodl udelat az primar, kdyz v pondeli prisel do prace)
vznikly prave ve spanku. Proto jsem se pak intenzivne snazil si vsugerovat
"program", abych se pri vyskytu fibrilace ihned vzbudil - a zatim se mi to
dari.
  Kazdopadne - zda se, ze muj pripad je neprijemny, ale zivot primo neohrozuje,
kdyz jsem pred par lety cetl o ablaci, rikal jsem si, ze by mi to mozna mohlo
pomoci, ale nyni vidim, ze asi zustanu tam, kde jsem :-).
  Zdravi Pavel