[OT] Nabijecky

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 8 00:00:12 CET 2012

A nejvetsi sranda je, ze ty mobily Nokia tak mizernou nabijecku potrebuji.
Je na ni sice napsane 5V, ale v realu tomu mobilu pro nabijeni 5V nestaci !

Udelal jsem si nabijeci kabel USB-konektor Nokia 2mm a funguje to
velmi spatne. Baterku to nedokaze plne nabit, skonci na nejakych 85%,
pak to sice stale indikuje nabijeni, ale k dalsimu nabiti uz nedojde.
Podotykam, ze problem neni v proudovem omezeni USB, testoval
to i s laboratornim zdrojem. Pro plne nabiti to chce aspon 7V.

To by clovek od Nokie skoro necekal, jinak delaji po HW strance
mobily docela dobre.

Plati to pro obe me Nokie, pro nejake starsi vecko i pro chytry E71.

PL

From: "Petr Kubáč" <petrkubac na 802.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, January 07, 2012 8:38 PM
Subject: Re: [OT] Nabijecky

Prave jsem jednu ze svych nabijecek promeril - je to NOKIA original - s
malym konektorem - prestoze je pulsni zdaji se mi jeji vlastnosti otresne
-na stitku je 5V 350mA - coz je asi pravda - ale stabilizace vystupu je
nulova - takze na prazdno 12 voltu - S 100 mA zatezi - 10.5 V  coz by spolu
se stitkovym udajem odpovidalo, ze jediny prvek ktery omezuje proud i napeti
je odpor na vystupu  - 15 ohm

Svymi vlastnostmi mi pripomina jednu z prvnich Vitenamskych puslnich
nabijecek, kterou mi dali spravit - tam jediny odpor na primarni strane
fungoval jako - vsechno - proudove omezeni,  biasing a cast smycky
vytvarejici hysterezi spinaciho tranzistoru a konec koncu i jako pojistka -
kdyz nakonec shorel ...

Tak nevim jestli by EU nemela spis donutit vyrobce delat takove bazmeky
poradne...

Zdravi Petr Kubac