600 otacek za minutu

Zdenek zdej na atlas.cz
Sobota Leden 7 21:57:00 CET 2012

Krokový motor z HDD řízený jednoduchým MCU a spínaný jen tranzistory do
můstku mi točí ručičku propeler clock kolem 1500 ot/min a to má celkem
slušný aerodynamický odpor.

Na těch 600 to vůbec nebude problém. Jestli to není velká hmota, tak i bez
speciálního driveru.

Zdeněk

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Petr Kubáč
Sent: Saturday, January 07, 2012 9:03 PM
To: HW-news
Subject: 600 otacek za minutu

Je to zvlastni ze se ptam - protoze to neni historicky tak davno co jsem
piloval a lepil male prevodovky rucne, ale potreboval bych elegantní reseni
jak roztocit zrcatko s frekvenci 10 HZ - to jest 600 otacek / min +-
autobus.

Problem je ze pro  hotove motorky s prevodovkou je to rychle - ty maji tak
200 ot/min a pro motorky nezprevodovane -  nebo s nejakym jednoduchouckym
prevodem je to prilis pomalu

Krokovemu motoru bych se radeji vyhnul, protoze jeho rizeni a buzeni je
kanon na vrabce.

Premyslel jsem o motorech z disketovych mechanik - ty bych jeste nekde
sehnal ale nemam tuchy jestli jejich otacky jsou v tomto radu ? Neco se mi
mota ze mala disketa se tocila 300 / min?

Ma nekdo nejakou ideu ?

Zdravi Petr Kubac