RE: Gumetály - rozluštění

bosorka.p na seznam.cz bosorka.p na seznam.cz
Sobota Leden 7 00:28:08 CET 2012

Nechci udatnemu ceskemu narodu upirat zasluhy, ale docela bych se vsadil, ze toto "ryze ceske" slovo vzniklo zkomolenim v te dobe bezneho a v anglosaskych zemich dodnes bezne pouzivaneho oznaceni pro cinovy bronz  z ktereho se v minulosti odlevali soucasti zbrani.
Slitine medi, cinu, olova a zinku se rikalo a dodnes rika gunmetal. Poligot Capek, hledal oznaceni, ktere symbolizuje, evokuje silu a smrt, proc nepouzit delovy kov ....

PB