Gumetály - rozluštění

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Leden 6 21:58:30 CET 2012

Zdravim,
  ano, ano, je tomu tak. Fantazie spisovatelu uz nejednou byla pozdeji
shledana realnou, ikdyz take ne vzdy - viz treba Jules Verne :-).
  Teoreticky by ty gumetaly mohly byt vlastne kvarky - kdyz reknu dnes
"neni zadnych atomu, jsou jen kvarky", tak to je do jiste miry pravda -
zanedbam-li gluonove pole a dalsi "detaily", slovo atom znamena "nedelitelny"
a v tomto smyslu skutecne atomy rozhodne nejsou :-). A tusim ze slovo kvark
take pochazi z nejake povidky, ne ? Takze tentokrat mel Capek smulu, kdyby
dotycny fyzik misto te povidky s kvarky cetl Krakatit, meli jsme dnes
gumetaly :-).
  A jak je to tedy s temi neutriny ? Uz se vi neco noveho ?
  Zdravi Pavel