OT: ledvinove kameny (Re: OT: VF ablace srdce)

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Leden 5 21:43:07 CET 2012

Navíc:

"V Kanadě vyráběný přístroj byl několikátým modelem v řadě a více než
jeho předchůdci spoléhal na řízení počítačem (konkrétně DEC PDP 11).
Přístroj uměl ozařovat dvěma typy paprsků (rentgenovými a elektronovými)
a k chybě došlo při nastavení všech parametrů operátorem a poté jejich
příliš rychlou opravou.

To ovšem nebyl jediný problém. Jedna z bezpečnostních funkcí přístroje
kontrolovala určité parametry a jejich správný stav indikovala nulou v
registru, při nesprávném nastavení registr inkrementovala. Není těžké
uhádnout, co se stalo při 256. neúspěšné kontrole (nápověda: PDP byl 16b
počítač)."

Takže zase člověk, soft a ty podělaný počítače. Já to říkám furt ;-)

Při takové laserové litotrypsi tam alespoň operatér kouká očima a řídí
se podle toho, co opravdu vidí.

Teď bychom mohli spustit debatu na téma, co to je "opravdu" a "vidí". Já
už se ale nezúčastním ;-)

---
Jirka