OT: ledvinove kameny (Re: OT: VF ablace srdce)

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Leden 5 20:19:50 CET 2012

Používá se holmiový laser, destruktivní výkon je díky zaostření a snad i
vlnové délce (teď přesně nevím) soustředěn pouze do bezprostřední
blízkosti hrotu pracovního nástroje. Čili okolní tkáni (vzdálenější a
jiného typu) poškození nehrozí.

Pojem "netrefí" je v souvislosti s takovou operací navíc dost mimo:
přesné zaměření díky precizní optice, spuštění laseru až v okamžiku 100%
správného kontaktu, ev. různá zpětnovazební řízení, kontroly a blokování.

Lze to dohledat, zahraniční materiály jsou dost bohaté.

---
Jirka