ARM STM32 - program v RAM

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Leden 5 19:32:43 CET 2012

Souhlas. Ale diky zazitym zvyklostem pro me neni debugger prvni
volba, ale az ta posledni.

| - to se vsechny ukoly jednoduse nevejdou do FLASH a nemuze se proste
| vetvit program?

Kdyby to jinak neslo, tak i tato cesta by byla pouzitelna (ceskoslovensky vyvojar
si vzdy nejak poradi). Ale protoze dopredu neni presne znamo budouci
nasazeni, tak je to elegantnejsi vyresit jinak.

| - Ze by to neslo ladit v RAM se tykalo jen toho omezeni free verze Ride

Aha. Tak to mu spadl kamen ze srdce, ze v tom neni zase nejake technicke
omezeni.

| - Krome PICu maji procesory zarucovan vetsi pocet prepisu - vetsinou
| aspon 10000, nejak jsem nepochopil, jestli to bude nekdo 10x denne
| aktualizovat ???

Sice to neni presne ono, ale zkuste si to zarizeni predstavit jako tester,
ktery bude kazdou chvili testovat neco jineho. A budou to velmi ruzne
veci, takze nestaci jen nastavit nejaky parametr, zmena funkce je
potrebna zasadni.

| - knihovni funkce jsem take vzdycky odmital, ale zase - procesory uz
| jsou tak slozite, ze rad cast prace a studia prenecham nekomu jinemu,
| nakonec vyrobce cipu asi vi jak co nejlepe nastavit
| - velikost pameti programu myslim uz moc nehraje roli (pokud nejde o
| tisicove serie)

O velikost mi s knihovnama ani tak nejde. Jen nejak spatne dusevne
zvladam veci typu black-box. A docela uprimne nemam rad vendor-lock,
takze bych nikdy nepouzil knihovny, navazane jen na produkty jednoho
vyrobce, ktere by nemely nejaky "temer ekvivalent" jinde. Docela si
zakladam na prenositelnosti. Kdysi jsem zde v nejake diskusi uz psal,
ze sve programy pro PC (samozrejme se tyka jen CLI programu) testuju
na routeru, ktery je BigEndian, abych se ujistil, ze tam nemam nejake
zavislosti na Endianite.
Asi uchylka. Ale snad neskodna (neznasilnuju zeny ani deti atd. ;-)

| - pro volani funkci systemu bych pouzil strukturu s ukazateli na funkce
| (ma to tak i ten CircleOS pro inspiraci) v C to jde velmi snadno a
| elegantne. ARM by se mozna dal programovat i objektove ;-)

Protoze to bude dost zasadni rozhodnuti (ktere bych pozdeji nerad
menil), tak zkusim prozkoumat vsechny varianty. Na CircleOS
urcite kouknu.

Diky.
PL