Raspberry Pi

Lubos Medovarsky lubos.hwlist na accelera-networks.com
Středa Únor 29 21:44:33 CET 2012

Pozeram, ze sa tu za tych par hodin strhla slusna horucka :-)
Ako som spominal, bude to asi 35 USD za ethernetovu verziu,
ale existuje aj nesietova, ku ktorej staci pridat z DX napajany
USB hub za takych 8 USD, USB/Ethernet za 5 USD, Bluetooth dongle
za 2, klavesnicu a mys, a je vystarane :-)

Akurat to zatial nema krabicku, ale rozmery to ma ako standardna
smart card, tak verim, ze v konfere sa najde niekto zrucny, kto by
to vedel urobit seriovo uz teraz, a neskor zaslat sablonu na
vypilenie otvorov.

Ta vecicka je prvotne vyrabana ako lacna nahrada PC
na studijne ucely do skol, lebo dnesne decka do "zabudli", je k tomu
maly Linuxovy edukacny system s GUI. Ak sa nemylim, je to zalozene
na Pythone (podla mna skvela volba), ale strhla sa okolo toho taka
lavina, ze to zrejme urobi malu (r)evoluciu, nielen v skolstve
chudobnejsich statov, ale takych zopar rokov, ak pojde vsetko ako ma,
asi uz on zakopneme uplne vsade.

Apple moze s jeho iBlbostami zavidiet Raspberry taku *spontannu*
popularitu.

L.