LED COB

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Úterý Únor 28 16:36:49 CET 2012

Ahoj

	Ja mam v podhledu v obyvacim pokoji samolepici pasek od White Energy
http://www.whitenergy.com/products/view/1680 (V CR se da sehnat napr. u
prodejcu vypocetni techniky co spolupracuji s ABC Data). Ma to 24 W na 5
metru a sviti to dostatecne na bezne vecerni osvetleni misnosti aby bylo
možno v misnosti bezne fungovat. Na cteni to není, to chce preci jen smerove
bodovky. Nemam to ani moc slozite pridelavane, nalepil jsem to na
trojuhelnikovy dreveny profil a do toho podhledu polozil. Na osvetleni
centralni casti bytu a sviceni typu v podvecer zapni a když jdes spat vypni
to mohu jen doporucit. Je tam 60 LED / metr, svitivost jsem nehledal. Je to
levne, (něco přes 300 Kc / 5 metru + Kalouskovne), bezproblemove
instalovatelne a řekl bych ze zivotnost bude obdobna zbytku (tj. zdroje a
ostatní bizuterie). Mel jsem tam kdysi zářivku a moc jsme ji nepouzivali,
nemela elektronicky predradnik a to je v podhledu problém, mam to sice
slusne odhlucnene (je tam balik Orsilu....), ale i tak to dela hluk. Ty LED
jsou na tom prave naopak, nic jiného tam obvykle nikdo moc nepousti (jsou
tam celkem 4 okruhy, 2 tepene koule, 1 bodove halogenky , 1 LED pasek).
Startuje to sice jak zářivka, originalni zdroj ma soft start a na první
pohled si clovek mysli, ze tam je ta stara zářivka ale uzitna hodnota je
jinde.
	Rozhodne pokud tam nemaji byt smerova svetla typu bodovky, tak bych
si nekomplikoval situaci a dal tam pasek. Podtrzeno, secteno, nelituji,
doporucuji. Na otestovani kolik toho tam dat, staci koupit jedno klubko 5
metru a popřípadě přidat. Ja jsem skončil u tech 5 m. A nebo tam dat pasek
okolo celého podhledu, at to sviti rovnomerne a jsme na tech +- 48 W.
Otazka, je zada to nebude na osvetleni chodby dost. Podhled mam jinak
udelany ze sadrokartonu. Mam snizene okraje misnosti, o cca 10 cm a v nich
schovan balik kabelu s rozvody 240V a Orsil na zatlumeni. Svisle, castecne
skryte casti podhlehledu mam ze Sololaku.

 STROPSTROPSTROPSTROPSTROPSTROP
D   o o o o         X        LED        \
 XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX   \
                                                         Svetlo

Radek (benedikt2hw.cz)