Spaleny odpor Mystery B6

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Neděle Únor 26 19:21:30 CET 2012

Mam nabijacku Accucell6, vo vnutri vyzera velmi podobne, ako B6. Ten
rezistor ma farebny kod, ktory naozaj vyzera ako
cierna-hneda-strieborna-hneda. Vybral som ho a pomeral. Obycajny
multimeter je nanic, odpor samotmych kablov je 0.5 - 0.6ohm, s
rezistorom 1.0ohm. Vyzera to na R16=cca 0.5ohm, ale presnejsie sa to
urcit neda.

Tak som pouzil seriove zapojenie 10R(1%) + R16 pripojene na zdroj
1.248V. Ubytok na 10R je 1.187V, na R16 ubytok 0.0606V. Z toho vychadza
odpor R16=0.51ohm. Ten "cierny" pasik bude asi zeleny, ale naozaj tak
nevyzera.

Pre doplnenie, R17 ma u mna textovy popis 0.051ohm

miro