Neutrina asi vyresena

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Únor 23 07:33:38 CET 2012

On Thu, 23 Feb 2012, Dawid Ferenczy wrote:

> http://technet.idnes.cz/konec-senzace-neutrina-jsou-pomalejsi-nez-svetlo-chyba-byla-v-hardwaru-1mv-/veda.aspx?c=A120222_233938_veda_mla
>
> Take  by  me  to  zajimalo.  Domnival jsem se, ze tezi, ze se neutrina pohybuji rychleji, nez svetlo
> overilo,  kdyz  uz  ne na vice fyzikalnich principech, tak alespon na vice zarizenich vice vedeckych
> tymu. Proto mi vysvetleni, ze slo o spatne zasunuty opticky kabel od GPS prijde znacne podezrele :)

Taky moc neverim na spatne zasunuty OK - to bude spis vymluva. Ale to co
tam pisou o chybe v interpolaci GPS mi prijde pravdepodobnejsi. Zamereni
terenu se delalo vzdy k nejakym bodum v okoli a tak vznikaly vztaze
soustavy pro dany region. Velehory tyhle soustavy vetsinou oddelily takze
jejich "spojeni" pres GPS nemusi byt uplne presne.

Kdyz zacinaly navigace tak GPS taky ukazovalo silnici vedle mapy.
Zpresneni nenastalo nejakym zpresnenim GPS nebo map, ale tim ze to
postupne projeli a opravili podle toho co ukazoval GPS prijimac.