Porovnani RTOS?

Martin Persich persich na transcon.cz
Úterý Únor 21 19:58:19 CET 2012

Bohuzel porovnanim nemohu slouzit, ale osobne jsem na AVR32 zvolil FreeRTOS
+ LwIP IPv4 stack (pravda, IPv6 prozatim nepotrebuji, pokud vim, tak nejaka
verze pro lwIP jiz existuje, ale neimplementoval jsem ji). Zbytek bezi k me
spokojenosti. Statistiku tasku jsem prozatim "neresil", ale implementovano
neco je, viz napr.
http://www.freertos.org/index.html?http://www.freertos.org/rtos-run-time-stats.html
Momentalne mam v aplikaci spusteno kolem 30 tasku, time tick 1 ms, drzi se
...:-)  a s reakcni dobou jednotlivych uloh jsem spokojeny.
Martin. persich na transcon.cz

----- Original Message -----
From: "JB" <asrock70 na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, February 21, 2012 10:36 AM
Subject: Re: Porovnani RTOS?

Ono to predevsim jiz neni pravda, od ucos II v2.80 ma je pocet uIoh 255,
aktualni verze je 2.90.
ucos  III ma nezeny pocet uloh, cimz asi bude mysleno 2^16.
Jelikoz jsem zadne porovnani nenasel, nejak se tim prokousavam sam.
Prvni dojmy po te co jsem kazdemu RTOS venoval 20minut a z funkci blize
zkoumal jen CPU a Task utilization, zda a jak jsou implementovany

ucos II a III
+ nejrozsahlejsi dokumetace
+ asi nejrobustneji udelane
+ obe funkce vzorove udelane i komentovane
- pro graficke zobrazeni je treba nainstalovat uProbe nebo to nejak dodelat,
tedy neni integrovano v IDE u me Keil
- pro komercni pouziti je velke minus cena i kdyz to enni promarni problem,
zakaznia to nezajima,ale pro dalsi pojekty to je limitujici
- FS, TCPIP, CAN, MODBUS se pläti zvlast a sakra draze, druhak jsou tajne a
zdrojaky ci dokonce jen dokumentaci pro ne uvidite az po zaplaceni :-)

RTX
+ hlavnim plus je pro me integrace do IDE
+- je soucasti Pro verze Keilu
+- nedosahuje moznosti ucos
+ v cene je i FS, CAN, USB a TCP/IP u ucos se vse plati zvlast
- mam dojem, ze od te doby co Keil koupili ARM tak na vsechno dlabou a tato
cast kodu se defakto nevyviji, IP nema podporu pro IPv6 a soudruzi se k tomu
stavi stylem, on to nikdo nepotrebuje proto to tam neni
- system neni tak robustni, ale neni ani vyrazne mene narocny na zdroje nez
ucos
+- dokumentace neni tak rozsahla, zase je soucasti dokumentace IDE a  cast
jak zacit je pro me mozna i prehlednejsi

FreeRTOS
priznam se, ze je to pro me tak trochu neprehledna zahada
+ hlavnim + by melo byt, ze je zdarma, na druhou stranu nikde po vas
nechteji tak casto zaplatit jako na strankach www.freertos.org
- chteji zaplatit i za dokumentaci v PDF a za pdf s moznosti tisku je
dalsipriplatek
+ pokousi se o jakousi integraci TPC/IP lwIP, ten asi ma podporu pro IPv6,
ale v casovem limitu jsem se neprokousal k solidnejsi dokumentaci
- CPU a Task utilization v casovem limitu jsem se neprokousal ani k tomu zda
v OS existujji natoz jak vypadaji

Zaver jsem na tom porad stejne vlatne nevim, pro me by byl idealem ucos
pokud by byl se vsemi moduly, ktere ucos nabizi primo integrovan do IDE od
keila a to cele za cenu FreeRTOS :-)

J.