Code::Blocks a OpenOCD

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Pondělí Únor 20 18:50:09 CET 2012

Odpověď v textu:

Petr Labaj píše v Po 20. 02. 2012 v 15:21 +0100:
> Pekny jarni den preji.
> Hlavne ale ladeni pomoci OpenOCD je takove podivne. Jednak napr.
> obsluha breakpointu sem tam nejaky breakpoint zapomene nastavit
> nebo ho naopak zapomene smazat atd.

Loni jsem zkoušel kdevelop se starším ARM7TDMI (Atmel) a chovalo se to
podobně. Samotné gdb cli se chovalo docela rozumně. Možná by bylo dobré
vyzkoušet, jestli toto dělá i insight (GUI pro gdb). Tenkrát jsem to
blíž nezkoumal, prostě jsem se naučil těch pár příkazů pro gdb-cli.
Popravdě gdb moc nemusím, lepší je udělat si ladící výpisy. Jenže to už
projekt musí trochu žít, že.

> Hlavne tam ale (podle me)
> schazi nejaka podpora pro ovladani toho fyzickeho programu, ktery
> dela OpenOCD. Aby se dal nejak automatizovane spustit a hlavne pak
> i nasilne ukoncit, aby se dal brejknout bezici program.

Co vlastně chcete ovládat ? OpenOCD je server, v podstatě jen ovládá
JTAG nebo SWD, a ten běží trvale na pozadí. S tím by nemělo smysl nějak
hýbat - tedy pokud v něm není nějaká kritická chyba. Na tento server se
připojí gdb a komunikuje s ním nějakými příkazy. A teprve nad tím gdb
běží C::B. Zastavit program v uP kliknutím v GUI  by neměl být problém i
když to vypadá složitě. Přitom není třeba zastavovat gdb ani openocd.
Jen ten povel musí správně prolézt skrz všechny ty vrstvy až do uP.

Mrazík