Motorovy spoustec

Sobota Únor 18 20:08:21 CET 2012

2012/2/18 Martin Záruba <swz na volny.cz>:
> Asi to nebude ono. To co jsem videl, bylo pripojene, k cca 10 kW motoru a po
> zapnuti se to chovalo jako frekvencni menic, motor se pomalu rozebehl. mam
> jen bidnou fotku z telefonu http://www.volny.cz/swz/spoustec.jpg
> Martin Zaruba

A nebyl to softstartér? Uvnitř jsou tyristory resp. triaky, pomalu se
mění úhel sepnutí triaku, tj. vlastně to pomalu zvyšuje napětí (jeho
střední hodnotu). Po plném otevření se může přemostit vestavěným
stykačem, aby na triaku nebyly zbytečné ztráty. Ale na rozdíl od
frekvenčního měniče to slouží jenom pro start, neumí to měnit rychlost
motoru apod.

P.K.