OT: pripomenuti - nafta do generatoru

JB asrock70 na seznam.cz
Sobota Únor 18 11:24:36 CET 2012


Ano primarne je mysleno bez bios .acek, ale nejen to.
I kdyz se v CR vetsina PHM dela z ruske ropy tak se vyrabi pode EU norem (EN 590) a ty jsou bohuzel z hlediska zretele na zivotnost motoru horsi nez normy ruske. Duvodu je vice, uvedu jeden za vsechny, ruska ropa obsahuje pomerne hodne siry bohuzel sira patri v EU na cernou listinu a rafierie tak musi delat psi kusy aby obsah siry ve finalnim produktu snizili.Sira a jeji slouceniny, ale vyrazne zlepsuji prirozenou mazivost nafty. Duskedky, at u nas koupite jak drahou naftu chcete bude jeji typicka mazivost podle HFRR testu 400 mikrometru, podle ruskych testu je tato hodnota typicky 250um.

mrazuvzdornost 
- obsah petroleje je ve sve podstate rozhodujici pro "mazuvzdornsot" nafty,  i kdyz vsichni mlzi a delaji okolo toho desne voodu tak petrolej je defakto palivo pro letecke proudove motory a jako takove ma zarucenu funkci i pri -50C
Zjdenodusene cim vice petroleje v nafte tim vice adidat a vyssi mrazuvzdornaot.

Co je VIF
tezko rici co je jiste 
- slozka zvysujici cetanove cislo, tvori vice nez 30% pripravku a chemicky jde o 2 - etylhexyl nitrát (2-EHN)
- slozka zvysujici mazivost, VIF je asi jedine aditivum na trhu,ktere skutecne zlepsuje mazivost, podle HFRR testu se pridanim VIF zlepsi mazivost o cca -80um, co tuto vlastnost vytvari nei tak uplne jasne chtelo by to nekoho s plynovym chromatografem, bezne se pro zvyseni mazivosti nafty pridavaji kvalitni methylestery mastných kyselin, ne MERO nebo repkovy olej, ktery nema stale vlastnosti
- deemulgatory vody je pouzita nektere ze sloucenin na bazi alkyloxy polyglycolu, obsah bude maly a pravdepodobne jen v zimni variante, nicmene pro moderni motory lesi nez pripravky na bazi alkoholu, celorocne s timto pravkem budou pridavany nejake inhibitory koroze  jake tezko rici, ale asi pujde o smes carbonitrilu a thiadiazolu
- udajne v tom jsou nejake detergenty,ktere snizuji povrchove napeti na kovu a tim snizuji riziko zaneseni trisek, ale opet velky tajem

J.



>Asi mysleno bez bios.acek...
Jak je to s tim petrolejem, mazivosti, common rail a VIF?
VIF vsichni lejou jak o zivot, ale co to vlastne obsahuje? Petrolej malo 
maze, to je jasne, jen mi neni jasne kdyz zase bioslozky maji mit 
mazivost lepsi nez nafta, tak zda pridani par (desitek?) procent bezneho 
petroleje neco ohrozi. A jestli zvysi podstatne mrazuvzdornost. A pak, 
cim pripadne mazivost zvysovat celorocne (krome predrazeneho VIF)
Na vysokotlakem cerpadle se asi odiraji hlavne plochy mezi vackami a 
pistky, predpokladam, vstriky se asi neopotrebujou nizkou mazivosti 
(aspon pri zkoumani konstrukce vstriku se mi nezdalo, ze by neco bylo 
opotrebeno a mohlo se vubec opotrebit) spis se ucpou sponama z cerpadla 
(i kdyz zrovna z vacek by to melo jit prepadem do nadrze, maximalne 
ucpat solenoid regulatoru tlaku)
Na te fotce zmrzlych  sklenic od okurek, co obehla internet, vypada, ze 
Lukoil a Benzina bude ta arkticka nafta, ne? Namodraly vzhled, zadny 
zakal...

Dne 18.2.2012 7:14, Pavel Kadečka napsal(a):
> 2012/2/17 JB<asrock70 na seznam.cz>:
>> Jak rika kamarad, jedina sance jak se dostat v EU ke kvalitnimu palivu je propasovat ho z ruska, respektive ukrajiny.
> Cože? V Rusku, že jsou kvalitnější paliva?
>
> P.K.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list