Nechtene spinani stykace.

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Únor 14 14:32:01 CET 2012

Zdravim,
  noo... Nechci se hadat s takovou kapacitou jako jsi Ty, ale rezonance LC
obvodu 5H a 2uF je 50.3 Hz. Sam jsem se o tom presvedcil, kdyz jsem jako kluk
zkousel experimentovat se zarivkami a udelal jsem experiment, kdy jsem
paralelne k vypinaci dal kondik 2uF (nejaky krabicovy na 600V stridavych).
Cilem bylo neco jako stmivac :-). Ovsem po rozepnuti spinace (takze vytvoreni
serioveho rezonancniho obvodu s tlumivkou zarivky) tato silne blikla, v mziku
se utavily privody k vlaknum, tlumivka zlovestne zabzucela a v kondu
zapraskalo. Kond byl pak taky na odpis, prorazeny a neopravitelny.
  Cili jen malicka opravicka - nikoli milifarady, ale mikrofarady. Ale pokud
jsou v tech konkretnich obvodech u stykace jen nanofarady, jsme zase nekde
jinde, ledaze by budto indukcnost te civky byla abnormalne vysoka (indukcnost
zarivkove tlumivky 40W je skutecne kolem 5H) a nebo by se to chytalo na
nejakou harmonickou tech 50 Hz (to bych v zasade zase tak uplne nevylucoval).
  Zdravi Pavel