OT: Thunderbird - signature cut line

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Úterý Únor 14 14:13:50 CET 2012

Dne 14.2.2012 13:33, Jirka napsal(a):
> Musel jsem delší dobu opakovaně číst, abych pochopil (tedy snad...), co
> vlastně chcete. K tomu "quotování" (pokud máte na mysli citaci původní
> zprávy v odpovědi): to přece lze v nastavení TB zvolit, kam se umístí,
> zda před nebo za nový text!

Nejde o to, jestli TB umístí kurzor před nebo za quotovaný text při
psaní odpovědi.
Jde o to, že TB automaticky z quotovaného textu odstraní část, která
následuje za sig dash (tedy řádek, který obsahuje právě jen text "-- "
bez uvozovek, tedy signature cut line, neboli podle RFC identifikátor
začátku signatury neboli podpisu zprávy - před časem to tu používal pan
Vicek, pak se toho zbavil).

> Já mimochodem za idiotské považuju právě to "quotování" za zprávou -
> když píšete odpověď k textu na papíře, taky to píšete ZA původní text...
> Je to samozřejmě otázka zvyku; že to Mrkwosoft zavedl jako "normu"
> (tuším v Mikroměkkém Výhledu Rychlém?) přece ale neznamená, že bych měl
> přestat přemýšlet vlastní hlavou.

Pochopitelně, pokud je to možné, odpovídám za textem, ke kterému se
odpověď vztahuje. Co MS zavádí jako default chování ve svých produktech,
za normu nepovažuji a ani jsem to nepsal - psal jsem o RFC.
Za idiotské quotování považuji umístění citace původní zprávy za
podpisem, který obsahuje signature cut line (řádek "-- "). Nejenže je to
někdy nepřehledné (zejména u vícenásobných citací), ale hlavně to vede k
popsanému problému. S přemýšlením vlastní hlavou nebo Microsotem to nemá
nic společného, jen to způsobuje problémy při odpovídání v Thunderbirdu
(možná i v jiných klientech, ale já používám TB).

> Jo a jestli je něco podle RFC, tak to je skutečná norma a nevím, proč
> bych se tomu měl divit.
> Mám stejně dojem, že se pokoušíte zavést pořádek do něčeho, v čem je
> stejně maximální chlívek (mám na mysli formátování a spoustu dalších
> věcí u mailů), takže úspěch se zřejmě nemůže dostavit ;-)

Je to otázka interpretace RFC. Existuje více názorů na problém, zda "is
removing signature on reply mandatory ?" nebo ne, mozilla usoudila, že
ano, a já jsem hledal možnost, jak odpovídat v jejím poštovním klientovi
na idiotsky quotované maily. Nehledejte v tom žádnou snahu o zavádění
obecných pořádků, potřebuji to jen při komunikaci s podporou na
hostingu, kterou nemám možnost ani ovlivnit ani ignorovat.

> ---
> Jirka

P.S. Kdybyste měl v podpisu jako sig dash místo řádku "---" řádek "-- ",
bylo by Vaše quotování idiotské :-D

JF