Desulfatace Pb baterii ?

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Únor 14 14:11:07 CET 2012

Info k Pb aku je moře, včetně těch, co by se daly popsat slovy "příručka
jakéhosi amerického výrobce". V každém pojednání je trochu jinak
zaměřená problematika, navíc nelze volně směšovat pravidla pro různé
typy Pb akumulátorů (způsob použití, z toho vyplývající materiály desek,
typ elektrolytu apod.).

Některé základní principy platí obecně, jiné se liší. Situace se taky
poněkud mění s časem (i když ne tak děsivě, jako v jiných odvětvích).
Cca před rokem jsem potřeboval a hledal podrobné, co nejvíce "low level"
info právě o Pb aku, tak mi cosi utkvělo v paměti...

Desulfatací bych se asi nezabýval (jakkoliv je to zdánlivě proti mým
názorům), ale: u malých gelových aku je to asi neproveditelné, u větších
s tekutým elektrolytem lze pak zkusit jen el. cestu (se značně nejistými
výsledky), případně i chemickou (kde by se měl po reakci vylít kal
zevnitř - kam ale s ním?, navíc může zkratovat desky).

Dle mých dlouhodobých zkušeností s různými aku jsou podstatné tyto
faktory (včetně pořadí):

1) primární kvalita výrobku

2) správný způsob zacházení v průběhu provozu

Jakékoliv metody mající za úkol poškozený aku oživit či zlepšit jeho
stav se mi v naprosté většině případů neosvědčily. Mám samozřejmě na
mysli situaci, kdy chci aku dále normálně používat, ne to, že mi stačí
zlomek jeho schopností (to pak lze)...

Jirka