Re: Re: OT: Jak najít kde vede ve zdi odpad?

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Pondělí Únor 13 16:27:41 CET 2012

> Pokud máte nějakej kontakní
> teploměr třeba k multimetru začal bych klidně s měřením teploty zdí. Kde bude
> nejchladněji tam začít. Ale uznávám, že zde již padly jednodušší a vtipnější
> metody.

No ten můj dům je takové vlaštovčí hnízdo, což jsem jako laik netušil, když jsem ho kupoval. Před chvílí jsem se vrátil z archivu stavebního úřadu. Dům byl postaven v roce 29 na poloviční ploše. V roce 51 přistavili první přílepek, v roce 68 druhý. Někdy okolo 80-90 celková rekonstrukce, kdy se přílepky zcelily do tvaru jednolité kostky. Ale na základech a sklepech je původní půdorys vidět nejlíp. Od poslední rekonstrukce nemám stavební dokumentaci. O dokumentování rozvodu vody nemůže být ani řeč. Odpad může být i ve stěně, která byla původně podezdívka ve svahu, takže je tvořena žulovými balvany. Tam asi těžko něco budu měřit kontaktním teploměrem. To spíš tím železným pérem a detektorem kovů.

Už jsem sklep vytopil elektrikou na 11 stupňů, tak snad zdi začnou pomalu povolovat. Snad nezařvou brambory.

Nápad s nasoukáním hadice a horkou vodou možná večer odzkouším.

Díky za rady,
Vojta Bubník