*SPAM* RE: OT Re: ponuka prace

Hfmcons hfmcons na gmail.com
Sobota Únor 11 10:34:18 CET 2012


No, ono taky záleží dost na tom, kdo a v jakém věku tu teóriji vymyslel 
:-))))
S pozdravem,
Miloš Dašek

Dne 11.2.2012 10:03, Šerých Jakub napsal(a):
> Jsem take vetsinou proti memorovani. Muj mozek pracuje uplne jinak a me samotnemu dela jakekoliv memorovani obrovske problemy. Na druhou stranu existuje nekolik malo situaci, kde i ja nutim studenty se par jednoduchych veci naucit nazpamet, protoze zcela presne vim, ze jim to strasne moc pomuze v pochopeni a okamzite orientaci se ve veci.
>
> Je potom legrace pozorovat vyvoj ve tride:
> - zacatek - vsichni si mysli, ze je to totalni buzerace, jsou preci na odbornem predmetu a ne na hodine cestiny
> - faze sprtu - po nejake dobe meho tlaku nekolik sprtu pristoupi na hru a nauci se to. Najednou se jim zacnou otevirat dvere a oni jsou schopni naprosto prirozene okamzite reagovat, a vzdy presne vedi o cem mluvim. Je proste videt, ze veci rozumi.
> - faze techniku - ti nejlepe technicky myslici studenti (zpravidla mnozina disjunktni s mnozinou sprtu) si toho vsimnou, reknou si, ze na tom neco je, a nauci se to take. Nejen ze tim snadno porozumi latce, ale do zivota si odnaseji i to, ze obcas se proste i technicky myslici clovek musi neco naucit nazpamet.
> - faze lemplu - zbyde par lemplu, kteri cely zivot zustanou u toho, ze oni se preci nikdy nic nazpamet ucit nebudou. Budiz jim to prano, ja s nimi energii ztracet nehodlam.
>
> Jakub Serych
>
> P.S.: Protoze jsem si vedom nedostatecnosti sveho mozku ve smeru memorovani a nechci skoncit, jako duchodce, ktery si musi sve jmeno a adresu nosit na listecku na krku, uz se temer 10 let venuji studiu cizich jazyku (nejdriv spanelstina, ted portugalstina, a mam v zasobe dalsi kandidaty). Funguje to opravdu presne tak, jak tu nekdo pred par maily popsal. Kdyz mozek trenujete, on se zacne hybat i tam, kde se driv temer nehybal. Opravdu ve svem zivote citim, ze se mi memorovaci pamet vyrazne zlepsuje presto, ze s rostoucim vekem by se mela teoreticky zhorsovat.
>
>
>> Občas učitelé nižší jakostní kategorie zamění cestu a cíl a pak nutí
>> lidi memorovat zcela zjevně zbytečné věci. Jako děcko jsem měl to
>> štěstí, že jsem si jednou přečetl slovo a pamatoval jsem si, jaké je v
>> něm "i" a díky tomu jsem nikdy neudělal chybu v i/y. To ovšem naší
>> učitelce nijak nebránilo mi solit jednu pětku za druhou, protože jsem
>> si zaboha nemohl zapamatovat vybraná slova a popořadě je odříkat.
>> Později jsem ještě mockrát narazil na učitele, kteří nepožadovali ani
>> dovednost, ani porozumění, ale zato trvali na sprostém navrčení
>> nazpaměť.
>> Od těch dob jsem zásadně proti jakémukoliv memorování. Člověk se to má
>> naučit buď používáním nebo to nepotřebuje umět nazpaměť vůbec :-)
>> Jestli se někdo snadno učí latinská slovíčka, nechť ten dar využije a
>> najde si životní cestu, která mu dovolí tu schopnost nejlépe
>> zužitkovat, ale nemyslím, že by bylo správné ostatní násilně ohýbat do
>> této podoby. Vždyť se místo toho může učit něco jiného a současné
>> "minimum vzdělance" prostě vypadá jinak než před sedmdesáti lety.
>>
>> Aleš Procháska




Další informace o konferenci Hw-list