*SPAM* RE: OT Re: ponuka prace

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pátek Únor 10 11:35:13 CET 2012

Jasne ze chapu. Problem je, ze jak jsem rikal na zacatku, ceske skolstvi je velika cochcarna, protoze misto toho, aby pani ucitelka spocitala s detmi za hodinu sto prikladu na nasobilku (musela by si je pripravit a treba taky opravovat, coz je moc prace), napise SVP (skolni vzdelavaci plan), ve kterem zduvodni, ze pro takzvany "rozvoj osobnosti ditete" je lepsi si prohlidnout pet barevnych obrazku na interaktivni tabuli, a pak si do zbytku hodiny pustit pohadku o pocitani ovecek.

Reditel ji to nepochybne schvali, protoze pouzila multimedialni vyukove prostredky a jeste se tim bude chlubit na vsech moznych konferencich (!!!mimochodem ministerstvo do SVP nema co kecat, to definuje jen naprosto vagni a nesmyslne RVP ramcove vzdelavaci plany!!!, takze jiste i pan inspektor bude cely stastny, kdyz mu pri hodine do oci budou blikat blbosti z interaktivni tabule).

Kdyz po takovem diteti na stredni skole budete vyzadovat, aby tu nasobilku umelo, bude to povazovat za co? Nikoliv za beznou samozrejmou (nadrilovanou) dovednost, ale za totalni buzeraci. Uplne ho slysim, jak si na chodbe stezuje svym spoluzakum: "Co ten kreten po nas chce, kdyz mam na mobilu kalkulacku a muzu to kdykoliv spocitat na ni?" (aspon kdyby to na te kalkulacce dokazal spocitat, ale verte, ze mnozi i s tim maji zasadni problem, staci jim rict at spocitaji 5+3*2 a jsou (az na par vyjimek) uplne mimo misu).

Samozrejme, ze cilena bezduvodna buzerace ucitele jako takova je spatna, a ucitel musi byt hlavne tim, kdo vzbudi u studentu zajem. Na druhou stranu viz muj priklad vyse, nekdy je v ocich studenta hranice buzerace a prosteho vyzadovani dovednosti beznych na jeho urovni vyvoje, dost splyvajici pojem.

A do toho si prijde stezovat rodic, proc ze diteti kupoval kalkulacku, kdyz my na stredni skole ho ted nutime ji zavrit do skrine a pocitat z hlavy, a zacne k tomu mavat papirama od psychologu z celeho kraje, ze dite ma DIS... na vsechno od A az do Z. Jsem zvedavy jak mu ty papiry pomohou v zamestnani, az po nem sef bude neco konkretniho chtit...

Tak takova je bohuzel realita dnesni stredni skoly. Nechci byt skepticky, v kazde tride se najde par procent luxusnich studentu, se kterymi je radost pracovat takova, ze to vyvazi vsechny tyhle problemy.

Ale na druhou stranu si myslim, ze system skolstvi, tak jak je v CR postaven, je vysoce neefektivni prave proto, ze nevyzaduje po detech od utleho mladi tvrdou praci, a nefiltruje je hned od zacatku podle toho, jestli jsou ochotny ji odevzdavat ci nikoliv.

Jakub Serych