už OT: ponuka prace - školství v hajzlu

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Únor 9 12:59:30 CET 2012

To je samozrejme blbost co pisete - vsichni se zaklinaji centralizaci co
se usetri - neusetri se nic, naopak. Je videt, ze velke systemy (i
plosne rozsahle) neznate.

Pro rozsahle systemy (nemyslim prehazovani cislicek, ale tam kde se data
porizuji zive) je dulezite, aby system pracoval (byt omezene) i lokalne
pri vypadku spojeni do centra. Tedy kdyz prijde klient a vypadne vam
spojeni do centra, abyste jej nemusel poslat domu, protoze samozrejme
nikdo vam neni schopnej rict za jak dlouho to pujde. A ze ty linky a
routery na nich cas od casu spadnou se stava to neni scifi. A u vstupu,
ktere jsou sekvencni kazde odstaveni znamena, ze ztratu musite nejak dohnat.

Dalsi blbost je, ze lokalni server potrebuje fyzickeho spravce - v
dnesni dobe muzete server administrovat na dalku naprosto stejne jako
kdybyste jej mel vedle sebe - vcetne fyzickeho vypnuti a zapnuti.
Nicmene ten spravce IT je na urade kde je x uzivatelu je treba tak jako
tak - pokud je na urade treba 100 PCcek a uzivatelu tak je v podstate
stale co delat. Dnes se na udrzbu IT techniky nehraje - pocka se az se
vetrak na CPU zaspini tak az to sprejskne a pak se zacne resit jako
zavada techniky a samozrejme jak a cim se to opravi.
Takze na udrzbu se najme externi firma (nejlepe spratelena) a stoji to
na jednom zasahu stejne jako plat toho spravce - kterej vetsinou je
schopnej nove pracovniky i zaskolit.

O tom jak je tam popsane vybudovani datoveho centralniho skladu a
zruseni zaloznich center se radeji ani nezminuju. Nezapominejte ze v
tech datech nejsou CDcka z pujcovny, ale kompletni socialni agenda ve
ktere se protoci vetsi cast HDP CR.

Jinak pokud se na takovychto systemech delaji nejake zasadni zmeny jako
je prechod na jiny zpusob zpracovani tak se to nedela stylem - vse stare
skrtnu a od zitra jedeme na novem. Problem prave je (a ne jen statni
spravy), ze rezignuji na vlastni IT oddeleni - dochazi to uz tak daleko,
ze treba firme poskytujeme nejaka data kde je vypis kolik bylo kusu A a
kolik kusu bylo B. Neni nebezny pozadavek na to, ze mame do predavanych
dat doplnit dalsi sloupec C, ktery je A+B, protoze proste u nich neni
nikdo schopen to nejak zpracovat - nikoho tam nemaji kdo by neco
takoveho umel a oni potrebuji v tom excelu po importu to videt rovnou
sectene.

Radek Vicek