už OT: ponuka prace - školství v hajzlu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Únor 9 12:57:59 CET 2012

Už před lety jsem na firmě udělal interní účtovací systém co jede přes web a
kdysi i wap. Je velice důležité použít systém, který umí v případě chyby
(dojde k chybě v síti (ano!), popř. někdo hňápne na ESC) odrolovat provedené
změny zpět. A kontrola proti několikanásobnému odeslání téhož jakbysmet.
Obzvláště MSIE vyniká v odesílání více requestů po sobě. To s čím se
potýkají za problémy, jsou naprosto diletantské chyby.

----- Původní zpráva -----
Od: "Martin Hanek" <martin.hanek na centrum.cz>

Ja si to precetl skoro cely, vynechal jsem jen to co se opakovalo.
S tou kritikou testovani se da souhlasit, shodou okolnosti se podilim na
vyvoji (ne programovani) SW a testovani. Samozrejme ne velkych systemu.
To ze ten SW musi byt pred nasazenim dukladne otestovany je jasne. A
verim tomu, ze to tady nebylo a neprobehlo. Ale ty stare systemy bezely
dobre hlavne proto, ze se vyladily za tech 15 let povozu.
A vsichni uz je tak nejak znali nazpamet.
Ted na tech UP bezely lokalni systemy/servery a potrebovaly mistni
spravce. Odted to bude pres web na centralni servery, takze se da
usoudit, ze tech mistnich bude mene.
IT technik se chyti, je otazka co z toho UP umi - tech par svych ukonu,
co delal 15 let? Kolik firem na okresnim meste potrebuje IT spravce
site? Male firmy zadneho, leda tak tyhle urady, nemocnice atd.
Zadny IT mi neublizil, ale za leta jsem snad narazi na jednotky kusu IT
spravcu ve velke firme (Skoda apod.), kteri byli neco ochotni udelat
nebo nastavit a kdyz byl problem, tak vedeli co maji udelat. Jinak to
byli neschopny a arogantni ....